فروشگاههای زنجیرهای شوارتز یک گروه خردهفروشی چندملیتی متعلق به خانواده است که زنجیرهای از سوپرمارکتها و هایپرمارکتهای تحت عنوان کافولند، هندلشوف و کاف مارکت و فروشگاههای تخفیف با نام تجاری لیدل را اداره میکند.فروشگاههای زنجیرهای کارفور، فرانسه.فروشگاههای زنجیرهای آلدی، آلمان
برترین فروشگاه های زنجیره ای اروپا
یکی از تفریحات شهر نشینی، خرید کردن در فروشگاههای بزرگی است که تقریبا این فروشگاهها تمامی نیازهای مردم را به خوبی رفع میکند. این تصادفی نیست که فروشگاه های زنجیره ای اروپا در سختترین شرایط بیماری همهگیر بازماندهاند. فروشگاههای زنجیرهای یک تجارت ضروری در هر کشور است. البته مردم همچنین میتوانند از فروشگاههای کوچک محلی و بازار مایحتاج خود را تهیه کنند.
علاوه بر این، سهم بازار برترین فروشگاه های زنجیره ای اروپا مدتی است که در حال کاهش است. ازنظر فوربس، دلایل اصلی رقابت شدید این فروشگاهها، خانوارهای کوچکتر و پیر شدن سریع جمعیت است.
با این حال، سوپرمارکت ها هنوز هم تعدادی مزیت دارند:
- آنها همه اقلام ضروری را در یک مکان میفروشند
- اکثر آنها تا دیر وقت یا حتی 24 ساعته کار میکنند
- اغلب یک گزینه سفارش و تحویل آنلاین وجود دارد
- این یک سیستم سلف سرویس از راه رفتن به صندوق است
- بسیاری از سوپرمارکتها شامل بخشهای غذای آماده و حتی کافه تریاهای کوچک نیز هستند
-
1.فروشگاههای زنجیرهای شوارتز (لیدل و کافولند)، آلمان
فروشگاههای زنجیرهای شوارتز یک گروه خردهفروشی چندملیتی متعلق به خانواده است که زنجیرهای از سوپرمارکتها و هایپرمارکتهای تحت عنوان کافولند، هندلشوف و کاف مارکت و فروشگاههای تخفیف با نام تجاری لیدل را اداره میکند.
فروشگاههای زنجیرهای کافولند در حال حاضر در 8 کشور اروپایی حضور دارد که تقریباً 1300 فروشگاه کار میکند. فروشگاههای زنجیرهای شوارتز همچنین برنامههای بلند پروازانهای برای گسترش در استرالیا داشت که اخیراً با شکست روبرو شد.
با اینحال، در آغاز سال 2020، فروشگاههای زنجیرهای شوارتز با تمرکز کامل بر بازار اروپا اکنون از برترین فروشگاه های زنجیره ای اروپا محسوب میشود.
-
2. فروشگاههای زنجیرهای کارفور، فرانسه
فروشگاههای زنجیرهای کارفور از قدیمیترین و برترین فروشگاه های زنجیره ای اروپا است. فروشگاههای زنجیرهای کارفور که اولین فروشگاه خود را در سال 1963 افتتاح کرد، یکی از اولین خردهفروشان در اروپا است که این مفهوم را ارائه میدهد. کارفور در زبان فرانسوی به معنای میدان عمومی میباشد.
در طول سالها، فروشگاههای زنجیرهای کارفور در سطح بینالمللی گسترشیافته است و در اروپا، خاورمیانه، آمریکای جنوبی، آفریقا و آسیا حضور دارد. این شرکت موفق شد حتی به بزرگترین بازارها مانند چین، برزیل و هند نیز وارد شود.
-
3.فروشگاههای زنجیرهای آلدی، آلمان
برای امپراتوری جهانی فروشگاههای زنجیرهای آلدی بیش از 80 میلیارد دلار درآمد سالانه تخمین زدهشده است. درآمد کل فروشگاههای زنجیرهای آلدی در آلمان در سال 2019 تقریباً 5/29 میلیارد یورو بوده است و همچنین درآمد ناخالص 75/11 میلیارد یورویی در انگلستان در سال 2018 به دست آورد.
-
4. فروشگاههای زنجیرهای تسکو، انگلستان
فروشگاههای زنجیرهای تسکو، فروشنده کالاهای چندملیتی و کالاهای عمومی انگلستان در هفت کشور در سراسر آسیا و اروپا شعبه دارد و پیشرو بازار مواد غذایی در کشور خود است.
در سال مالی 2018 و 2019، درآمد سالانه تسکو در انگلستان و جمهوری ایرلند تقریباً 52 میلیارد پوند بود – تقریباً 7 میلیارد پوند افزایش نسبت به سال مالی قبلی. تخمین زده میشود فروش فروشگاههای زنجیرهای تسکو برای سال 2020 به 3/57 میلیارد پوند برسد و درآمد آن به 7/64 میلیارد پوند افزایش یابد.
-
5.فروشگاههای زنجیرهای اِدِکا، آلمان
یکی از برترین فروشگاه های زنجیره ای اروپا و آلمان که در سال 2017، 3/20 درصد سهم بازار را در اختیار داشت. فروشگاههای زنجیرهای اِدِکا صاحب بازار سوپرمارکت تخفیفدار نِتو نیز است. درآمد فروشگاههای زنجیرهای اِدِکا طی دهه گذشته بهطور پیوسته رشد کرد و در حال کار با زنجیرهای متشکل از بیش از 13000 سوپرمارکت است که به 376000 کارمند در سراسر کشور اشتغال ارائه میدهد.
-
6. فروشگاههای زنجیرهای رِوِه، آلمان
فروشگاههای زنجیرهای رِوِه دومین فروشگاه بزرگ سوپرمارکت در آلمان پس از اِدِکا است. همچنین در 10 کشور اروپایی دیگر فعالیت میکند. فروشگاههای زنجیرهای رِوِه در سال 1927 تأسیس شد و تعاونی متعلق به 3000 عضو خردهفروشی مستقل آن است.
خطوط فروش شامل رِوِه، رِوِه سنتر، رِوِه سیتی، توم و بیلا، بازارهای محلی ناهکوف، فروشگاههای زنجیرهای تخفیف پنی و غیره است.
-
7.فروشگاههای زنجیرهای اوشان، فرانسه
فروشگاههای زنجیرهای اوشان یک گروه خردهفروشی چندملیتی فرانسوی است که دفتر مرکزی آن در کروآکس فرانسه قرار دارد. این شرکت در سال 1961 توسط جرارد مولیز تأسیس شد و در کشورهای بزرگ دنیا ازجمله فرانسه، اوکراین، چین، لهستان، روسیه، ایتالیا، مجارستان، رومانی، اسپانیا، پرتغال، و تایوان فعالیت دارد.
از سال 2017، تعدادی از فروشگاههای بدون فروشنده نیز توسط اوشان در چین اداره میشوند. فروشگاههای زنجیرهای اوشان قراردادی را با هایسنس امضا کرد تا امکان گسترش مدل تجارت دیجیتال اوچان مینیت را فراهم کند. مشتریان باید قبل از ورود، خود را با یک برنامه شناسایی کنند و محصولات خود را در صندوق پول اسکن نمایند.